Protestantyzm i jego odmiany

Dział pomocy przeznaczony dla osób poszukujących - nie będących członkami kościołów protestanckich. Tutaj możecie postawić swoje pytanie, wątpliwości, prośbę o radę, itd. Uwaga: odpowiedzi mogą udzielać wyłącznie osoby należące do kościołów protestanckich.
Awatar użytkownika
Jagodaczyk
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2019, 13:47
wyznanie: Brak_denominacji
O mnie: Jestem studentką, wierzę, ale chcę podążać ścieżką protestancką, a do tego celu, muszę ją lepiej poznać.
Gender: Female
Kontaktowanie:

Protestantyzm i jego odmiany

Postautor: Jagodaczyk » 24 lis 2019, 19:14

Dzień dobry,
czy można być tak po prostu wyznania protestanckiego? Czy sam protestantyzm nie jest wyznaniem, a trzeba się bardziej "określić" w stronę np. luteranizmu, baptyzmu etc.? Czy mogę śmiało określać się jako protestantkę, czy muszę dokonać wyżej podanej "klasyfikacji" swojej wiary?


Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Re: Protestantyzm i jego odmiany

Postautor: KAAN » 24 lis 2019, 21:41

W kwestii wiary nic nie "trzeba", wiarę się wyznaje, to coś co jest twoim zrozumieniem rzeczywistości. To zrozumienie kojarzysz potem z tą grupą chrześcijan, która najlepiej pasuje do twojej wiary. Masz wtedy wspólnotę z tymi ludźmi. Najważniejsze żebyś poznała prawdę Ewangelii. Jeśli uwierzysz Panu Jezusowi to Duch Święty poprowadzi cie we właściwym kierunku i trafisz tam gdzie należy.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Pankracy
Posty: 263
Rejestracja: 11 gru 2018, 09:44
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Protestantyzm i jego odmiany

Postautor: Pankracy » 24 lis 2019, 22:13

Kwestia wiary A kwestia kościoła to dwie rzeczy
W kwestii wiary jak napisał kaan nic nie trzeba