Puritan pisze:Prawda jest taka, że dyspensacjonalizm jest biblijny, a ty stale coś szemrzesz przeciwko tej biblijnej nauce. To bardzo smutne
Nie, nie jest biblijny, bo w biblii prorostwa zawsze mialy wyklad, a nie byly odczytywane doslownie.
Puritan pisze:Prawda jest taka, że dyspensacjonalizm jest biblijny, a ty stale coś szemrzesz przeciwko tej biblijnej nauce. To bardzo smutne
Hardi pisze:w biblii prorostwa zawsze mialy wyklad
Alkhilion pisze:Proroctwa Jana i Daniela wzajemnie się uzupełniają. Tu masz ciekawy wykład na ten temat: http://www.chlebznieba.pl/index.php?id=308 To co prawda interpretacja, ale starająca się jak najbliżej trzymać Słowa. Proroctwa uzupełniają się przez naukę, więc jeśli jakieś proroctwo nie ma wykładu, swoje rozumienie go trzeba opierać na nauce. Ja opieram swoje zrozumienie Daniela i Jana na Mt 24:30-50, której przesłanie wydaje się być jasne- upadek, rzeź, prześladowania i powrót Syna. W podanym przeze mnie kazaniu istnieje ciekawe stwierdzenie, że proroctwa wypełniają się często dwa razy- raz dosłownie i raz duchowo. Np. podany opis wypełnił się w dniu zniszczenia Jerozolimy przez Rzymian i wypełni się powtórnie w dniu, w którym szatan będzie uciskał Nowy Izrael w skali, jakiej nawet sobie nie wyobrażamy. Zniszczenie Jerozolimy było aktem fizycznego spalenia miasta i świątyni oraz wycięcia w pień ludności, a zgodnie z Ef 6:16 walka z Nowym Izraelem będzie miała głównie wymiar duchowy, choć na końcu czasów Kościół będzie okrutnie przetrzebiany fizycznie (2Tm 3:12). Tak więc nie ma sytuacji, gdzie ewidentnie niczego by nie było dla zrozumienia proroctwa.
Alkhilion pisze:Proroctwa Jana i Daniela wzajemnie się uzupełniają. Tu masz ciekawy wykład na ten temat: http://www.chlebznieba.pl/index.php?id=308 To co prawda interpretacja, ale starająca się jak najbliżej trzymać Słowa.
Hardi pisze:dyspensacjonalizm ...
Wykładać w kontekście innych proroctw, całego kontekstu Biblii i historii. Poza tym mylisz się jeśli twierdzisz że nie mają wykładu w Biblii proroctwa, mają, oczywiście nie wszystkie nie w prosty sposób.Hardi pisze:Alkhilion, ale np. proroctwa Jana czy Daniela nie mają wykładu w biblii... nie wszystko w biblii zostało wytłumaczone, również to co Jezus nauczał... słowo od Boga zawsze było interpretowane i należy je wykładać...
Nie tak, śmierć Pomazańca Księcia to dokładnie koniec 69 tygodnia Daniela co do dnia, licząc odd dekretu Artakserksesa Longimanusa z Nissan 445BCChcę wierzyć pisze:Po sześćdziesięciu dwóch tygodniach była zapowiedziana śmierć Mesjasza, czyli w ostatnim tygodniu Daniela. Jeżeli ktoś mówi że cały siedemdziesiąty tydzień został gdzieś przeniesiony to jak rozumieć wiersz 9:26 że śmierć Pomazańca była zapowiedziana po 69 tygodniu Daniela, czyli w 70 tygodniu Daniela.
Quster pisze:Hardi pisze:dyspensacjonalizm ...
Dla mnie to spuścizna XIX wieku i umiłowania do takich usystematyzowań eschatologii, wtedy było to popularne, na tym wyrósł nie jeden kościół i nadal się trzyma tych nowości. Ja jestem za tym aby powrócić do prostoty i odczytania tak jak jest, bo skoro pisze że najpierw antychryst itd a dopiero potem nasze spotkanie z Nim, to po co wywracać do góry nogami ?
To jest tylko podtrzymywanie tradycji XIX wieku i nie wiem dlaczego i po co.
Darbyści, Russellici, Rutherfordziści, Adwentyści się tym karmią chyba czas na przebudzenie
KAAN pisze:Nie tak, śmierć Pomazańca Księcia to dokładnie koniec 69 tygodnia Daniela co do dnia, licząc odd dekretu Artakserksesa Longimanusa z Nissan 445BCChcę wierzyć pisze:Po sześćdziesięciu dwóch tygodniach była zapowiedziana śmierć Mesjasza, czyli w ostatnim tygodniu Daniela. Jeżeli ktoś mówi że cały siedemdziesiąty tydzień został gdzieś przeniesiony to jak rozumieć wiersz 9:26 że śmierć Pomazańca była zapowiedziana po 69 tygodniu Daniela, czyli w 70 tygodniu Daniela.
Nie tak, śmierć Pomazańca Księcia to dokładnie koniec 69 tygodnia Daniela co do dnia, licząc od dekretu Artakserksesa Longimanusa z Nissan 445BC, Dokłądnie po tym czasie 14/15 Nissan 30AD Pan Jezus został zabity na krzyżu.Chcę wierzyć pisze:Po sześćdziesięciu dwóch tygodniach była zapowiedziana śmierć Mesjasza, czyli w ostatnim tygodniu Daniela. Jeżeli ktoś mówi że cały siedemdziesiąty tydzień został gdzieś przeniesiony to jak rozumieć wiersz 9:26 że śmierć Pomazańca była zapowiedziana po 69 tygodniu Daniela, czyli w 70 tygodniu Daniela.
Zbyszekg4 pisze:KAAN pisze:Nie tak, śmierć Pomazańca Księcia to dokładnie koniec 69 tygodnia Daniela co do dnia, licząc odd dekretu Artakserksesa Longimanusa z Nissan 445BCChcę wierzyć pisze:Po sześćdziesięciu dwóch tygodniach była zapowiedziana śmierć Mesjasza, czyli w ostatnim tygodniu Daniela. Jeżeli ktoś mówi że cały siedemdziesiąty tydzień został gdzieś przeniesiony to jak rozumieć wiersz 9:26 że śmierć Pomazańca była zapowiedziana po 69 tygodniu Daniela, czyli w 70 tygodniu Daniela.
A co z ostatnim tygodniem z proroctwa o 70-ciu tygodniach- czemu jest przenoszony ten proroczy tydzien w blizej nieokresloną przyszlosc? Jakies inne proroctwo biblijne jest tak sztucznie dzielone, czy tylko to? A jesli tylko to, to dlaczego?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości